úterý 29. listopadu 2016

Chňapky, chňapečky

Tak jsem se konečně vrhla na svoje loňské nedodělávky, které bych chtěla dokončit dřív, než se vrhnu na něco většího, složitějšího a časově náročnějšího. Tentokrát to byly chňapky. Doufám, že ještě do vánoc k nim stihnu dodělat zástěry.
 
Použila jsem na ně jednobarevné a proužkované plátno na vnější stranu, bílé plátno na vnitřní stranu a jako výplň hadrovinu (nebo jak se to jmenuje - prostě tu látku, co se z ní dělají hadry na podlahu :-)). Střih jsem si udělala podle svojí chňapky (tu jsem dostala od kamaráda, přivez mi ji až z Ameriky, tož to musí být kvalita, hej :-D).
 
Na vnější látku jsem ke střihu přidala standardní přídavek na švy, v místě pro "vstup" ruky jsem udělala přídavek větší (pro začištění vnitřní strany), výplň jsem vystřihla bez přídavku a přošila entlem po okraji, na vnitřní straně jsem šev posunula ještě o kousek dovnitř oproti původnímu střihu a  střih v místě pro "vstup" ruky zkrátila o tolik, o kolik jsem zvětšila přídavek na vnější látce.
 
Vystříhané díly

Prošito

 U palců jsem přídavky nastřihla ke švům, aby mi to při otáčení nedělalo neplechu...

Nastřiženo

... a dala se do sešívání vnitřní a vnější látky. Vnější látku jsem obrátila na líc, "všoupla" do vnitřní látky (lícem k sobě), k malíkové straně jsem mezi látky před prošitím vložila poutko z bílého tkalounu...

Vložení poutka

... a pak látky přišila k sobě, zatím jen z poloviny, aby tam zůstal otvor pro přidání výplně (na fotce není šev zrovna ukázkový, ale to bude schované vevnitř :-)).

Sešití vnitřní a vnější látky, nechání prostoru pro přidání výplně

Vnější látku jsem "vyndala" z vnitřní tak, aby byla lícem ven...

Vnější strana "vyndaná" lícovou stranou ven

Na vnitřní látku jsem oblékla výplň...

Obléknutí výplně

... a společně je pak zasunula dovnitř vnější látky.

A konečně vnitřek dovnitř

Pak už zbývalo jen začistit místo pro "vstup" ruky.

Začištění vnitřku

Celkový výsledek je potom takovýhle:

A hotovo

A radši hned víckrát :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat